Nissan Skyline GT-R R32 EV

21/08/2025

Kui Nissani jõuülekandesüsteemide meeskond pusis parasjagu X-Traili nelikveosüsteemi kallal, jäi neile silma
läheduses seisnud vana R32. Ilmselgelt tundus see auto hoopis põnevam, kui igava linnamaasturi tehniliste
sõlmede kallal pusimine ning tekkis idee legendaarne sportauto tuua tänapäevasesse maailma.

Seega tuli kapoti alt välja rookida 2.6-liitrine 6-silindriline kahe turboga bensiinimootor, visata minema
manuaalkäigukast ja korjata välja üleliigseks jäänud nelikveosüsteem. Autosse paigaldati kaks elektrimootorit -
kumbki 215 hj – üks neist esisillale ja teine tagasillale. 62 kWh aku pärineb Leaf Nismolt.

Paraku aga polnud kogu selle elektrikola paigutamine ühte vanasse sportautosse just kõige lihtsam ülesanne,
kuna auto konstruktsioon polnud ju selleks loodud. Suurimaks väljakutseks oligi aku paigaldamine, kuna R32
põhi pole ju sile. Seega visati minema tagumised istmed, tegemaks ruumi akudele.

Lisaks paigaldati autole ka hiiglaslikud GT-R R35 pidurid, Öhlinsi sportvedrud ning spetsiaalsed 18-tollised
valuveljed. Vanakooli istmed asendati moodsamate Recaro sportistmetega. Et pisutki vanakooli hõngu autos
säilitada, siis paigaldati selleks spetsiaalne helisüsteem, mis imiteerib legendaarset R32 mootorimüra. Nagu
arvata võib, siis lisandus autole märgatavalt massi – lausa 367 kg jagu, sest akud on pagana rasked….

Omaette küsimus on muidugi, kas oleks pidanud selliselt vana klassiku kallale minema ning kas igast autost on
vaja tingimata proovida elektrilist teha?

Tags