10 kõige kiiremat maasturit, mida aastal 2025 osta saab
Maasturid on muutunud tänaseks pööraselt või lausa ajuvabalt võimsaks. Tippkiirused ja kiirendusvõimekus nullist sajani teevad kadedaks nii mõnegi pisut vanema superauto. Aga neid on kindlasti põletavalt vaja, sest linnamaasturiga peaks ju kindlasti minimaalselt 3.5-sekundiga sajani jõudma. Sest muidu võid ju jääda oma ärilõunale hiljaks või ei saa lapsed õigeks ajaks jalgpalli trenni.
Pisut mööda internetti ringi sirvides jäi silma 10 maasturit, mis nii kriitlist kiirendusaega pakkuda suudavad. Enamus neist on ilmselt ka meil siinsamas jaekaubanduses täiesti saadaval. Mõnda aga peab teiselt poolt suurt lompi tellima.
Audi RS Q8 Performance
Audi kupee-maastur näeb vägagi efektne välja, kuid on selle valiku üks aeglasemaid autosid. 100 km/h tuleb kätte igavikulisena näiva 3.6 sekundiga. 4.0-liitrisest V8 mootorist on välja võetud 471 kW (640 hj) ning maksimaalseks pöördemomendiks 850 Nm.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT
Porsche on läinud usinalt elektrifitseerimise teed ning Cayenne Coupe GT on muutunud kerghübriidiks. See muidugi tähendab lisaraskust ning varasema puhtalt bensiini pealt toimiva versiooniga võrreldes (3.3s 0-100 km/h) on kiirendusaeg õige pisut kahanenud. Ehk kiirendusaeg nullist sajani on 3.6 sekundit, koguvõimsus 471 kW (640 hj) ja maksimaalne pöördemoment 850 Nm.
Mercedes-Benz GLC Coupé 63 E Performance
Pisut üllatuslikult leiab kiirete maasturite seast ka pisikese Mercedese kupee-maasturi ehk GLC. Tegemist on nimelt pistikhübriidiga, mille 2.0-liitrisele bensiinimootorile antakse lisa elektrijõul. Kombineeritud koguvõimsuseks on 500 kW (680 hj), maksimaalne pöördemoment 1020 Nm ning kiirendus 3.5s 0-100 km/h. Väga raju tulemus sealt, kust seda oodata poleks osanud.
Lamborghini Urus Performante
Lamborghini maastur on tänaseks Tallinna tänavatel küllaltki tavapärane vaatepilt. Uruse versioonidest kõige nobedam kannab peent lisanimetust Performante, mille 4.0-liitrine V8 mootor annab turbode abil välja 490 kW (666 hj) ning 850 Nm maksimaalset pöördemomenti. Tippkiiruseks on 306 km/h ning kiirendusvõime nullist sajani 3.3 sekundit.
Ferrari Purosangue
Ferrari ja maastur – kuigi seda kombinatsiooni oli juba mõnda aega oodata (sest muud moodi täna enam autotööstust üleval ei pea), siis mõte tundub endiselt pisut harjumatu. Aga kui kõik teised tegid, siis pidi seda tegema ka Ferrari. 6.5-liitrise V12 mootori võimsuseks on 533 kW (725 hj), maksimaalne pöördemoment 716 Nm, tippkiiruseks 310 km/ ning kiirendusaeg nullist sajani 3.3 sekundit.
Porsche Macan Turbo Electric
Möödunud aastal värsket Macani põlvkonda esitledes loopis Porsche selle kapoti alt sisepõlemismootorid minema ning nüüdsest on see mudel saadaval vaid puht elektriliselt. Karmistunud EU nõuete tõttu ilmselt polnud lihtsalt paremat varianti. Kuigi nimes sisaldub Turbo, siis päriselt pole seal turbadega midagi pistmist. Aga elektrimootoritega saavutab seetõttu raju kiirendusvõime, milleks on 3.3 sekundit sajani. Võimsuseks 470 kW (639 hj) ning väändemomendiks 1130 Nm.
Aston Martin DBX707
Siinse valiku võibolla üheks ägedaimaks autoks on Aston Martini DBX eriversioon 707. Sarnaselt Ferrarile poleks keegi veel 15 tagasi osanud uneski näha, et see sportautode tootja hakkab maastureid tegema. Kuid kui tahad raha teenida ning oma ettevõtet pinnal hoida, siis lihtsalt muud väljapääsu pole. Aga kui teha, siis vähemalt stiilselt. 4.0-liitrise V8 võimsuseks on 520 kW ehk 707 hobujõudu nagu viitab mudeli lisanimetus. Tippkiiruseks 310 km/h, kiirendusaeg 3.3 sekundit ja väändemomenti 900 Nm.
Rivian R1S Tri-Motor
Antud top 10 nimekirja ilmselt üks eksootilisemaid tegelasi on Ameerika päritolu elektriautode tootja Rivian. Pisut kummalise välimusega R1S saab nii kahe, kolme kui ka nelja elektrimootoriga. Kusjuures kõige kiirem ja võimsaim neist on just kolme elektrimootoriga versioon, mille kombineeritud võimsuseks on 850 hobujõudu. Tehnilisi andmeid antud mudeli kohta on küllaltki keeruline leida, kuid kiirendusaeg 0-60 miili/tunnis jääb 2.9 sekundi juurde. Ju sealt sajani jõudmine võtab veel kümnendiku või kaks. Igal juhul on tegemist väga kiire autoga.
Lotus Eletre R
Kiireimaks Euroopas toodetud maasturiks osutus Lotus Eletre R. Eks Lotus on alati väga kiireid autosid teinud ja siinkohal oli vaja taaskord konkurentidele koht kätte näidata. Sisepõlemismootor on taaskord välistatud ja liigub see aparaat puhtalt elektri pealt. Kahe elektrimootori kombineeritud võimsuseks on 675 kW (918 hj), väändemomenti 985 Nm, tippkiirus tagasihoidlikult 265 km/h ning kiirendusaeg jääb alla kolme sekundi – täpsemalt siis 2.9 sekundit.
Tesla Model X Plaid
Eks proovige siin Euroopas ehitada mida tahate, aga päeva lõpuks on ikkagi Tesla kõige kiirem. Kas Model X just päriselt maasturiks kvalifitseerub, see on juba omaette küsimus. Siiski selliselt seda autod justkui tituleeritakse. Visuaalselt kogu selle nimekirja vaieldamatult kõige igavam sõiduk, kuid tehnilise poole pealt teeb kohalikele poistele tuule alla. Mõnes mõttes pisut nukker, et tabeli kõrgeimad kohad hõivasid just elektriautod, kuid eks see näitab ilmekalt kogu automaailma suunda. Kui kiire siis Plaid on? Elektrimootorite koguvõimsuseks on 750 kW (1020 hj), maksimaalne pöördemoment 1020 Nm, tippkiirus 262 km/h ning kiirendusajaks nullist sajani täpselt 2.6 sekundit.