Porsche Taycan püstitas Guinnessi maailma rekordi jääl driftimises

30/01/2025

Rekord sündis põhjapolaarjoone taga Porsche Arctic Centeris Lapimaal, kus Porsche Experience’i tiim püstitas Guinnessi maailmarekordi elektriautoga kõige pikema katkematu drifti läbimises jääl. Instruktor Jens Richter suutis Taycan GTS-iga külg ees liikudes läbida 132 ringi, mis tähendas 46 minuti jooksul täpselt 17,503 kilomeetri läbimist. See oli Porsche elektrilisele sportautole juba neljas Guinnessi maailmarekord.


Katse toimus 14. jaanuaril 2025 keerulistes ilmastikutingimustes. Esimene katse katkestati juba peale 11 kilomeetri läbimist, kuna driftimine muutis jäised teeolud oodatust kiiremini halvemaks. Järgmiseks muudeti strateegiat - alla pandi lühemate naastudega rehvid ning oodati pimedusega kaasnevat temperatuurilangust, mis muutis olud soodsamaks. 

Teine katse osutuski edukaks: Jens Richter hoidis Taycan GTS-i pidevas libisemises 17,503 kilomeetri ehk 132 ringi vältel, juhtides autot ainult gaasi ja rooliga. Sellega püstitas ta uue maailmarekordi, tehes elektriautoga jääl kõige pikema katkematu drifti ning ületades tuntavalt eelmise rekordi, mis oli 14,809 kilomeetrit. „Meie uue Guinnessi maailmarekordiga tõestas Taycan taas oma häid omadusi külg ees sõitmisel,“ ütles Richter. „Fakt, et Taycan GTS-i saab nii hästi juhtida isegi äärmuslikes oludes, ütleb kõik selle suurepärase veermiku ja tasakaalustatud suutlikkuse kohta.“

Rekordkatse viidi läbi Guinness World Recordsi ametliku vaatleja silme all Porsche Arctic Centeris Soomes Levil, umbes 150 kilomeetrit polaarjoonest põhja pool. Rekordkatseks rajas Porsche Experience’i meeskond ringikujulise driftiraja läbimõõduga 59 meetrit. Taycan GTS-i mõlemale sillale paigaldati edukaks rekordkatseks vabamüügis olevad ühemillimeetriste naastudega Michelini rehvid.

Sõiduk varustati professionaalse GPS-mõõtetehnikaga, mis salvestas mitte ainult läbitud vahemaa, vaid ka juhi tegevuse rooli, gaasi ja piduriga ning ka kõik sõidukile mõjuvad kiirendused.

Guinness World Recordsi esindajana viibis kohapeal Carl Saville. Kohe pärast rekordkatse lõppu andis ta ametliku tunnistuse Jens Richterile ja Christian Lehwaldile, Porsche Arctic Centeri tegevjuhile ning Porsche Experience’i ja Porsche AG uute platvormide osakonna juhile. 

Kõrgel mägedes ja pikka aega ringiratast: Taycani ülejäänud Guinnessi maailmarekordid

Taycani nimel on nüüdseks neli maailmarekordit. 2023. aastal püstitas Porsche Guinnessi maailmarekordi Taycan Cross Turismoga marsruudil Xinjiang–Tiibet. 5573 meetriga jõuti suurima kõrguste vaheni, mida elektriauto on saavutanud. 2021. aastal kiirendas võidusõitja Leh Keen Porsche Taycani USA-s Louisiana osariigis New Orleansis asuvas näitusehallis kiiruseni 165,1 km/h. See oli suurim kiirus, mida siseruumides on sõidukiga saavutatud. 2020. aastal driftis Porsche Experience’i instruktor Dennis Retera 55 minutiga Hockenheimringi Porsche Experience Centeris Taycaniga täpselt 210 ringi ehk 42,171 kilomeetrit.

Porsche Experience

Porsche Experience on ülemaailmne programm, mis pakub ainulaadseid sõidukogemusi luksuslike ja inspireerivate reiside (Travel), adrenaliinirohkete ringrajasõiduelamuste (Track) ning põneva sõidudünaamikaga jääl ja lumel (Ice). Kõiki neid ühendab suutlikkus, täpsus ja puhas sõidunauding.

Porsche Ice Experience on Soomes Lapimaal tegutsenud aastast 1996 ning Levil aastast 2014. Talisport Porsche moodi on selle aja jooksul kogunud hulgaliselt sõpru. Igal aastal harjutab seal jääl ja lumel autojuhtimist üle 1500 huvilise, kes saavad nautida ka mitmekesist lisaprogrammi. Porsche Arctic Centeri pindala on üle 300 000 ruutmeetri ning see pakub optimaalseid harjutamisvõimalusi neljal tasemel – Discover, Learn, Boost ja Race. 2025. aasta hooajaks uuendas ja laiendas paljude vormel-1 radade tunnustatud looja Hermann Tilke radu põhjalikult.

Lähemat infot ning foto- ja videomaterjali leiate Porsche meediakeskusest aadressil newsroom.porsche.com

Taycan GTS (WLTP):

keskmine energiakulu 20,7–18,1 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km, CO2 klass A

Kui väärtused on toodud vahemikena, ei kehti need ühe konkreetse sõiduki kohta ega ole osa pakkumisest. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Lisafunktsioonid ja -tarvikud (lisaseadmed, rehvimõõdud jms) võivad muuta sõiduki asjassepuutuvaid näitajaid nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika ning lisaks ilmale, liiklusoludele ja individuaalsele sõidumaneerile mõjutada sõiduki kütuse-/energiakulu, CO2 heitkogust, sõiduulatust ja suutlikkusnäitajaid.

Теги / Метки