Subaru WRX STI ikkagi tuleb?

28/02/2025

2017. aastal mĂŒĂŒgile jĂ”udnud Subaru WRX STI Final Edition pidi jÀÀma viimaseks sisepĂ”lemismootoriga STI versiooniks, kuna jĂ€rjest karmistunud keskkonnanĂ”uded lihtsalt ei vĂ”imaldanud sisepĂ”lemismootoriga „raketti“ enam toota. Neli aasta hiljem lĂ”ppeski antud STI-osakonna poolt jĂ€rele aidatud versiooni tootmine ning Subaru vĂ€itis, et jĂ€rglast sellele enam ei tule.

Ometigi avaldas STI osakond hiljuti just vahetult enne Tokyo autonĂ€itust Subaru WRX STI S210 prototĂŒĂŒpi, mis annab lootust ka seeriamudeli tootmiseks. Esialgu on kĂŒll vĂ€lja hĂ”igatud, et tehakse ainult 500 eksemplari, 2.4-liitrise boksermootori vĂ”imsuseks jÀÀb tagasihoidlikud 296 hobujĂ”udu ning manuaalkĂ€igukasti ei tule. Selle asemel kanduvad hobujĂ”ud nelikveosĂŒsteemi lĂ€bi variaatorkasti (CVT). VĂ”rdlusena pakkus varasem pĂ”lvkond (STI S209) aga mĂ€rgatavalt rohkem vĂ”imsust – tĂ€psemalt siis 341 hobujĂ”udu ning ka pedaale oli ĂŒhe vĂ”rra autos rohkem.

Eeldatavasti saab uus STI versioon sportlikuma adaptiivse vedrustuse ning sepistatud BBS valuveljed, millele venitatakse peale 19-tollised Michelin Pilot Sport 4S rehvid. TĂ€iustatud ja vĂ”imsamate pidurite eest hoolitseb Brembo. Antitiib on pagasiluugil pigem tagasihoidlik, iluvĂ”re saab pisut teistsuguse disaini koos  S210 logoga ning ka esimene kaitseraud saab pisut agressiivsema ilmse vĂ”rreldes tava-WRX’iga.

Autost seest leiab loomulikult Recaro sportistmed, mis on osaliselt sĂŒsinikkiust. Üllatuslikult on need istmed aga elektriliselt reguleeritavad, mis ĂŒhes rallisugemetega autos tunduvad justkui pisut kohatud? Muus osas paistab sisemus kĂŒllaltki sarnane tavalise WRX mudeliga, kui vĂ€lja arvata mĂ”ned S210 logod.

Kuid kui vastab tĂ”ele, et Subaru STI osakond tĂ”epoolest ei kavatse valmistada rohkem, kui 500 autot, siis pole rÔÔmustamiseks kuigi palju pĂ”hjust – tĂ”enĂ€oliselt siia turule siis ĂŒkski neist naljalt ei jĂ”ua. JÀÀb vaid ĂŒle loota, et selle autoga lĂ€heb samamoodi nagu Toyota GR Yaris’ega, kus algselt vĂ€lja lubatud piiratud tiraaĆŸ kasvas hiljem mĂ€rgatavalt suuremaks. Aga tore on tĂ”deda, et WRX STI ei pruugigi olla surnud!

MÀrksÔnad