Subaru WRX STI ikkagi tuleb?

28/02/2025

2017. aastal müügile jõudnud Subaru WRX STI Final Edition pidi jääma viimaseks sisepõlemismootoriga STI versiooniks, kuna järjest karmistunud keskkonnanõuded lihtsalt ei võimaldanud sisepõlemismootoriga „raketti“ enam toota. Neli aasta hiljem lõppeski antud STI-osakonna poolt järele aidatud versiooni tootmine ning Subaru väitis, et järglast sellele enam ei tule.

Ometigi avaldas STI osakond hiljuti just vahetult enne Tokyo autonäitust Subaru WRX STI S210 prototüüpi, mis annab lootust ka seeriamudeli tootmiseks. Esialgu on küll välja hõigatud, et tehakse ainult 500 eksemplari, 2.4-liitrise boksermootori võimsuseks jääb tagasihoidlikud 296 hobujõudu ning manuaalkäigukasti ei tule. Selle asemel kanduvad hobujõud nelikveosüsteemi läbi variaatorkasti (CVT). Võrdlusena pakkus varasem põlvkond (STI S209) aga märgatavalt rohkem võimsust – täpsemalt siis 341 hobujõudu ning ka pedaale oli ühe võrra autos rohkem.

Eeldatavasti saab uus STI versioon sportlikuma adaptiivse vedrustuse ning sepistatud BBS valuveljed, millele venitatakse peale 19-tollised Michelin Pilot Sport 4S rehvid. Täiustatud ja võimsamate pidurite eest hoolitseb Brembo. Antitiib on pagasiluugil pigem tagasihoidlik, iluvõre saab pisut teistsuguse disaini koos  S210 logoga ning ka esimene kaitseraud saab pisut agressiivsema ilmse võrreldes tava-WRX’iga.

Autost seest leiab loomulikult Recaro sportistmed, mis on osaliselt süsinikkiust. Üllatuslikult on need istmed aga elektriliselt reguleeritavad, mis ühes rallisugemetega autos tunduvad justkui pisut kohatud? Muus osas paistab sisemus küllaltki sarnane tavalise WRX mudeliga, kui välja arvata mõned S210 logod.

Kuid kui vastab tõele, et Subaru STI osakond tõepoolest ei kavatse valmistada rohkem, kui 500 autot, siis pole rõõmustamiseks kuigi palju põhjust – tõenäoliselt siia turule siis ükski neist naljalt ei jõua. Jääb vaid üle loota, et selle autoga läheb samamoodi nagu Toyota GR Yaris’ega, kus algselt välja lubatud piiratud tiraaž kasvas hiljem märgatavalt suuremaks. Aga tore on tõdeda, et WRX STI ei pruugigi olla surnud!

Märksõnad