Suurimad ja väikseimad registreerimistasud
Nagu kõik juba ilmselt teavad, siis alanud aastast tuleb sõiduki esmakordse registreerimise eel tasuda riigikassasse kopsakas registreerimistasu. See tuleb tasuda ka Eesti liiklusregistris juba registreeritud sõidukite esimesel omanikuvahetusel, mida tehakse alates 01.01.2025, eeldusel, et selle sõiduki eest pole varem registreerimistasu makstud.
Maksu osaks olev registreerimistasu koosneb sõiduauto ehk M1 kategooria sõiduki puhul baasosast, mille suurus on 150 eurot, CO2 eriheite osast ning massiosast, kusjuures valemis on CO2 osakaal suurem, et soodustada vähemsaastavate sõidukite ostmist.
Kolasime pisut mööda Veego portaali ringi ning vaatasime, kui karmid või kui väikesed võiksid need registreerimistasud olla.
Palju võimsust ja massi
Kui otsida mahlaseid registreerimistasusid, siis tuleb kindlasti piiluda suurte maasturite suunas. Ja kindlasti peavad need olema bensiinimootoriga! Tubli tulemusega saab maha eelmisel aastal toodetud Lexus LX, mille eest tuleb esinduses välja käia lausa 249 990 eurot. 3.5-liitrine mootor arendab 305 kilovatti ning täismassiks on 3230 kg. Kuna Transpordiameti baasis puudub CO2 näit, siis leitakse registreerimistasu koledate arvutuste abil ning selleks on muljetavaldav 8565 eurot! Eks auto on ise ka lausa hiiglaslik.

Mercedes-Benz G-klass on jaburalt äge! Eriti veel siis, kui AMG osakond on sellest üle käinud ning pigistanud 4-liitrisest kahe turboga mootorist välja 430 kilovatti. 3200 kilogrammine täismass ning 363 g/km CO2 heidet tähendab aga 2023 aastal toodetud auto puhul 9573 euro suurust registreerimistasu. Sellest suuremat numbrit esialgu nagu silma ei jäänudki. Auto enda saab kätte „kõigest“ 200 000 euro eest.

Eksootikat
Kiired ja võimsad superautod on kallid ning seetõttu on ka registreerimistasu kindlasti üle mõistuse suur? Kõikidel neil on vähemalt V8 mootor, kuid riigilõiv võib kohati üllatada. 4.3-liitrise V8 mootoriga Ferrari F430 kapoti all on kilovatte kokku 357, kuid täismass vaid 1720 kg. Lisaks tuleb mängu ka juba vanuse faktor. Seega registreerimistasu on kõigest 1040.75 eurot!

Mercedes-Benz AMG GT hinnad kipuvad olema pigem kuuekohalised. 4-liitrise V8 võimsus vähemalt 375 KW, kuid 2015. aastal toodetud auto eest tuleb registreerimistasu näol rahakotti kergitada vaid 1543 euro võrra. Kui nüüd soovida pisut uuemat, näiteks 390 kilovatist 2022 aastal toodetud eksemplari, siis kerkib see number aga juba 3150 euro juurde.

Mclaren GT – neli liitrit töömahtu ning 456 kilovatti. Selle 2019. aastal toodetud auto täismassiks on 1796 kg ning CO2 paisatakse iga kilomeetri kohta 270 grammi. Hinnaks on tal peaaegu 150 000 eurot ning esmasel registreerimisel tuleb tasuda 2634 eurot riigilõivu. Seda on vaid 29 eurot rohkem, kui kaks aastat uuemal 7-kohalisel Renault Traficul. Pole paha!

Mis rahakotile kõige vähem liiga teeb?
Mingil arusaamatul põhjusel eelistab värske automaksuseadus just erinevaid ohtlikke kemikaale õhku paiskavat diiselmootorit. Seega ilmselt üks kõige väiksema registreerimistasuga autosid, mis portaali sirvides silma jäi, on 2000. aastal toodetud 1.2-liitrise diiselmootoriga pisike punane Volkswagen Lupo, millel on võimsust 45kW jagu, CO2 heide vaid 84 grammi kilomeetri kohta ja täismassiks 1190 kg. Registreerimismaks vaid 175 eurot ja 50 senti.

Kuid hoolega otsides leiab ka bensiini tarvitava isendi, mille registreerimistasu jääb alla 200 euro piiri. Kõige väiksema numbri leidsime 2006. aastal toodetud Citroen C1 juurest. Üheliitrine kolmel silindril töötav mootor annab välja 50kW ning paiskab CO2 välja 106 grammi kilomeetrile. Tühimassiks on Lupo’ga identne 1190 kg ning registreerimismaksuks 191.70 eurot. Pole just palju, kuid samas ega ei saa ka liiga palju autot vastu.

Mõned elektriautod ka moe pärast
Üldiselt on elektriautodega numbrid igavad, sest kui täismass jääb alla kahe tonni, siis piirdub kogu registreerimistasu vaid 150 eurose baasosaga. Kui nüüd üritada maksimaalselt säästa, siis vaid 1999€ eest saab endale autot meenutava 2012. aastal toodetud Mitsubishi I-MIEV’i, mille registreerimistasu jääbki 150 euro juurde, sest täismass on vaid 1450 kg.

Aga kui elektrikas, siis pajude pilgud pöörduvad ilmselt ikkagi Tesla suunas. Nagu arvata võib, siis kõige karmimaid numbred tuleb välja käia SUV-i segmenti liigituva Tesla Model X eest. 2023 aasta auto puhul on see näiteks 1141.80€ kuna täismass ületab 2.9 tonni piiri. Samas 2015. aasta Model S registreerimistasu on vaid 248.80€

Auto täismass on ikkagi elektriautode puhul tänases Eesti Vabariigis rahakoti kõige suurem vaenlane. Kuna aasta vana Maserati GRECALE FOLGORE vastav number on 3110 kg, siis tuleb registreerimisel kukrut kergitada lausa 1385.40 euro võrra. Auto ise on muidugi päris ägeda välimusega.
