Ferrari F80 – 1200 hobujõudu ning hind alates 3,6 miljonist eurost
17. oktoobril esitletud uus Ferrari F80 on jätk legendaarsetele tippmudelitele nagu F40, F50, Enzo ja LaFerrari. Ilmselt paljud siinsed autosõbrad on seda uudist juba pingsalt oodanud, et saaksid oma moraalselt vananenud LaFerrari lõpuks ometi välja vahetada. Või jumal hoidku, kui peab endiselt veel mõne F40 või F50’ga sõitma. Sooviks siiski ju moodsamaid lahendusi nagu näiteks Android Auto või Apple CarPlay. Paraku peame aga teid kurvastama, sest verivärske F80 peal pole ei Android Autot ega CarPlay’d. Ja mis veel hullem – kõik tootmisse planeeritud 799 eksemplari on sõltumata umbkaudu 3,6 miljonilisest hinnast juba ette ära müüdud…
Kui nüüd pisut tõsisemal toonil rääkida, siis F80 näol on tegemist kõige võimsaima tänavalegaalse mudeliga, mida Maranello tehases kunagi kokku on pandud. 3-liitrine kahe elektrilise turboga V6 mootor arendab 900 hobujõudu ja pöördemoment ulatub 850 njuutonmeetrini ning piiraja sekkub alles 9200 pöörde juures. Kui viimased eelkäijad ehk Enzo ja LaFerrari kastutasid veel V12 mootoreid, siis milleks uudismudelil pruugitakse 3.0-liitrist V6-te? Sest ka F1 autod kasutavad hetkel sama töömahtu ning Ferrari ei näe põhjust nostalgitsemiseks. Sisepõlemismootori jõud kantakse tagaratasteni läbi 8-käigulise topelt-siduriga F1 DCT automaatkasti.
Kolm elektrimootorit lisavad veel täiendavalt 300 hobujõudu, millest kaks paiknevad esiteljel, muutes auto nelikveoliseks ning kolmas neist tagateljel. Esmakordselt on elektrimootorid ja kogu hübriidajam arendatud ja toodetud täielikult Ferrari enda poolt. Aku mahutavuseks on vaid 2.28 kWh, seega puhtalt elektriliseks sõitmiseks jagub energiat vähe ning elektrimootorid on mõeldud eelkõige andma nõutud oludes vajalikku lisavõimsust ja -kiirendust.
Hübriidajami koguvõimsuseks on 1200 hobujõudu, mis tagab kiirendusajaks nullist sajani vaid 2,15 sekundit ning 200 km/h tuleb kätte 5,75 sekundiga. Tippkiiruseks on „kõigest“ 350 km/h.
Loo Autor Anti Soo