Kuidas koostada üks korralik müügikuulutus, mis aitaks sinu autot päriselt ka müüa

26/06/2024

Nii auto ost kui müümine on paljude jaoks paras peavalu, millega hea meelega üldse tegeleda ei tahaks. Siiski tuleb aeg-ajalt ette, et sooviks oma praeguse sõiduki mõne järgmise vastu vahetada või tahaks tarbetuks jäänud autost vabaneda. Milline peaks olema üks korralik kuulutus, mis aitaks neljarattalist paremini müüa ning samas ei raiskaks ka tarbetult nii ostja kui müüja aega? Proovime anda omalt poolt pisut nõu ja koostasime kerge teejuhi.

Korralikud pildid sõidukist on olulised

Ühe müügikuulutuse üles panemise juures kõige ajakulukam on osa kindlasti sõidukist piltide tegemine. Fotod on just need, mis annavad autost esmase ja olulise ülevaate. Pane nüüd end korraks ostja rolli ning mõtle, kas hakkaksid üldse süvenema kuulutusse, milles on müüdavast objektist mõned napid fotod ning mille pealt on isegi sõiduki värvi raske tuvastada. Milline auto seest välja näeb? Mis tooni on istmed ning kas need on terved? Või kas sooviksid minna vaatama sõidukit, mis on pildi peal seest porine ja prügi täis?

Pesemata auto ja pimedas tehtud pilt – keeruline on isegi aru saada, mis värvi sõidukiga tegu.

Seega, kui soovid suuremas ostjaskonnas huvi äratada, tuleks ka piltidega pisut rohkem vaeva näha. Alustuseks tuleks sõiduvahend pesulasse viia või siis see ise põhjalikult puhtaks kasida. Must ning räpane auto jätab mulje, justkui omanik ei hooliks temast eriti ning võib süvendada kahtlust, et ju see tehniline pool on samuti käest lastud. Kindlasti tuleks ka matid puhtaks pesta ja mitte jätta poriseks. Kogu prügi ning üleliigne kola samuti enne pildistamist välja tõsta. Auto olgu puhas nii seest kui väljast!

Räpane salong peletab huvilised pigem eemale.

Kuid mida ja kuidas pildistada?

  • Pildista autot, mitte tausta – kunstilised pildid ning kirju taust võivad tunduda ju ägedad, kuid ei paku uue sõiduki otsijale erilist väärtust. Tasuks valida mõni neutraalsem taust, mis aitaks sõiduvahendil pildi peal esile tõusta. Mida lähemalt on pilt tehtud, seda parem.
Kirju taust tõmbab fookuse autolt liigselt ära. Visuaalset müra on liiga palju.
  • Ära tee püstiseid pilte – kuigi oled harjunud oma telefoni just püstiselt käes hoidma, siis pildid tuleks siiski teha laiupidi ehk nö. landscape formaadis. Esiteks jääb siis rohkem autot näha ning vähem maastiku fotole ja lisaks eelistavad enamus müügiportaale just seda formaati. Eelkõige mõjutab see kuulutuse avapilti ning püstise pildi puhul võib nähtavale jääda vaid auto katus…
Sellise foto puhul jääks kuulutuse avapildil parimal juhul näha vaid katus.
  • Vali sobiv aeg – vihmaga käes pildistamine on endalegi ebamugav ning head visuaalset tulemust ka ei saa. Samuti jäävad laus-päikese all tehtud fotod kehvad. Ka päris pimedas pildistades jääb tulemus lihtsalt kurb. Kergelt pilvise ilmaga saab juba oluliselt parema kvaliteedi. Selge taeva puhul tasub jätta fotosessioon pigem õhtusse – tund-kaks enne loojangut.
Liiga hämarasse ei tasu pildistamist jätta. Loodusfotodega ilmselt samuti ostjaid ei võlu – auto võiks ikka olla suures plaanis.
  • Fotod välimusest – mida rohkem pilte seda parem! Miinimumprogrammina võiks kaetud olla kõik diagonaalid – need annavad juba mingisuguse ülevaate enamvähem kõikidest välistest detailidest. Samuti oleks hea üles pildistada mõlemad auto küljed ning ka esi- ja taguosa. Lisaks tasuks teha fotod ka suurematest defektidest – kriimud, mõlgid, rooste – sellisel juhul on kohale tulnud ostuhuviline defektidega juba kursis ega pea saama halva üllatuse osaliseks.
Mida rohkem on pildil autot, seda parem.
  • Fotod sisemusest – kindlasti tuleks üles pildistada juhi-iste, et huvilised näeksid selle seisukorda (kulumine, kanga või naha rebenemised jms), tagumine iste, armatuur ning näidikute paneel töötava mootoriga (hodomeetri näit võiks näha olla ning huvilised saaks veenduda, et armatuuris puuduvad veateated ega põle ükski hoiatustuli). Armatuurist ja auto interjöörist saab kõige ülevaatlikuma pildi tagumise istme pealt pildistades. Kui on mõni tõsisem defekt, siis tasuks see samuti üle pildistada. Samuti võiks proovida olulisema lisavarustuse fotodele püüda.
Üks ülevaatlik pilt armatuurlauast võiks samuti olemas olla.

Info, mis võiks kuulutuses kindlasti olemas olla

Mida informatiivsem sinu kuulutus on, seda parem. Endalgi on ju mugav saada sõiduki kohta maksimaalne info kätte pelgalt kuulutust vaadates ilma, et peaks hakkama müüjale helistama. Võibolla on mõni väga oluline lisavarustuse element puudu, mida pead sõiduki juures oluliseks? Millal on üldse viimane hooldus teostatud ning mis selle käigus tehti. Kas auto seisund on hea või esineb tal mingisuguseid puuduseid, mis kohe piltidelt välja ei paista?

Kui kuulutuses infot napib, siis võidakse see küllalt kergekäeliselt lihtsalt kinni panna ning pigem minnakse vaatama autot, mille juures on kõik vajalik kenasti välja toodud. Tasub meeles pidada, et nii mõnigi ei taha või julge naljalt võõrale inimesele helistada ja eelistab kogu informatsiooni oma ekraanil näha. Seega, kui soovid autost võimalikult kiirelt ja lihtsalt lahti saada, siis võiksid maksimaalselt põhjalik olla. Lisaks välistab see tarbetud kõned või asjatud kohtumised ostuhuvilistega.

Milline info peaks kindlasti Sinu kuulutuse juures olemas olema?

  • Asukoht - päris kodust aadressi vast kuulutusse lisada ei tasuks, kuid asula või linnaosa võiksid ikkagi ära mainida. Kui info puudub ja müüd sõidukit näiteks Põlvas, saad ilmselt nii mõnegi kõne inimestelt kusagilt  teisest Eesti otsast, kes tegelikkuses nii kaugele autot vaatama tulla ei viitsikski.
  • Lisavarustus – kõikvõimalik lisavarustus tuleks põhjalikult ära kirjeldada. Seda enam, et kogu protsess on küllaltki mugavaks tehtud – pane ainult linnukesed õigetesse lahtritesse. Kui su autol on näiteks ISOFIX kinnitused aga sa pole neid oma kuulutuses ära maininud, siis suure tõenäosusega jätavad need potentsiaalsed huvilised ühendust võtmast, kes peavad seda elementi auto juures just esmatähtsaks.
  • Hooldused ja remondid – kui oled oma sõidukit korrektselt hooldanud ja remontinud, siis tasuks see info ka välja tuua. Millal ja mis läbisõidul teostati viimane hooldus ning mis selle käigus tehti. Tihtipeale huvitab ka ostjaid, millal vahetati kas mootoririhma või -ketti. Kõik suuremad remondid tasuks ka ära mainida – see näitab, et sõiduki eest on hoolt kantud, mitte pole lihtsalt sõidetud, kuniks lagunema hakkab.
  • Defektid ja probleemid – mõistlik on välja tuua suuremad defektid või probleemid auto juures. Kui kuulutuse põhjal tundub kõik ilus ja kena ning kohapeal selgub, et tegelikult on nii mõnigi asi katki ja ei tööta, siis võib ostuhuviline selle sõiduki sinna paika jätta. Seega sai tarbetult kulutatud mõlema osapoole aega. Samas kui kõik vead on kenasti välja toodud, pole ka eriti millegi arvelt hinda alla tingida. Seega kui autot juba vaatama tuldi, siis pigem ollakse leppinud selle hinna ja vigadega.

Seega kokkuvõtvalt – kui sul on ikka tõsine soov autot müüa ning sa ei soovi vastata tarbetutele kõnedele ega taha asjatult oma aega raisata tulemuseni mitteviivate kohtumistega, siis võiks kuulutuse vormistamisega vaeva näha. Kasi oma nelja-rattaline kenasti puhtaks, tee viisakad pildid ja ole kõikvõimalike autot puudutavate detailide osas võimalikult informatiivne.

Loo Autor Anti Soo

Tunnisteet