Täiselektriline G-klass: pühaduseteotus või hoopis midagi väga ägedat?
Järjest karmistuvad euro-nõuded sunnivad autotootjaid üha enam pilke elektriliste sõidukite tootmise poole keerama. Kui keskmist heitgaasi näitu maha ei saa, siis on karmid trahvid seljas. Võib ju muidugi vaielda, kas elektriauto on ikkagi päriselt roheline või mitte, aga paratamatus on see, et nende tootmisest pääsu pole ja kui juba peab, siis teeks ehk midagi hoopis ägedat?
Mercedes-Benz otsustas selles valdkonnas üllatada täis-elektrilise G-klassiga - MERCEDES-BENZ G 580 EQ. Kui seinini on antud macho-lik mudel seostunud pigem üüratute ja võimsate AMG-versioonidega, siis nüüd heideti sisepõlemismootor kõrvale ja iga ratas sai endale oma elektrimootori. Suure akupaki tõttu kasvas tühimass kolme tonni juurde, kuid selles hoolimata kiirendab auto 432 kW (588 hj) toel nullist sajani vaid 4.7 sekundiga. Pöördemomenti on muidugi kolossaalselt – 1164 Nm.
Samas jäi kogu G-klassi olemus selliseks nagu ta olema peab. Väliselt on sisuliselt võimatu eristada elektrilist ja sisepõlemismootoriga versiooni – terasem silm suudab ehk märgata helesiniseid pidurisadulaid ning sellega asi piirdubki. Ka rooli taga on tunnetus küllaltki sarnane võrreldes tavamudeliga. Puuduvad vaid käiguvahetuse jõnksud ja kurvides kaldub auto vähem, kuna akupaki tõttu on raskuskese madalamal.
Küll aga võimaldab elektrifitseeritud versioon pakkuda uusi trikke, mida sisepõlemismootoriga naljalt teha ei saa. Üheks neist on juba internetis laineid löönud G-Turn ehk tankipööre – mõlema külje rattad pannakse elektrimootorite abil vastas suunas liikuma, mis võimaldab autol ennast kohapeal ringi keerata. Või siis soovi korral teha mitu tiiru ümber oma telje. Vot see on juba midagi!
Arvata võib, et ka maastikul saab elektriline G-klass varasemast paremini hakkama, kuna igat ratast saab eraldi kavalalt tarkvaraliselt juhtida ning klassikalisi diferentsiaale enam ei eksisteeri. Kui reeglina oli seni elektriautode valik pigem liiga pehme ning turul midagi „isast“ pakkuda polnud, siis uus G-klass suudab selle tühimiku kenasti ära täita. Kes on aga endiselt bensiini-usku, siis õnneks jäävad valikusse ka sisepõlemismootorid ning võimsad AMG-versioonid.